zaterdag 12 december 2015

Gingerbread man

Alle kerstkaarten zijn gepost en sommige ook al aangekomen dus Tante Pos doet weer haar best gelukkig! Vandaag een begin gemaakt met het huis in kerstsfeer brengen, wat ruikt dat toch altijd heerlijk dat verse dennengroen!!!
Het kaartje van vandaag is in echte kerstkleuren, nog even en het is zo ver!


De basis is een kaartje van 15x10 cm uit witte cardstock.
Het dubbelzijdige DP is "Peppermint Stick" van Three bugs in a rug. Volgens mij heb ik het al 5 jaar en dit is de eerste keer dat ik het gebruik........... ga toch echt proberen veel op te maken voor ik weer nieuw ga aanschaffen!
Een van de randen naast de candy canes heb ik afgeknipt en als contrast onder en boven langs het groene stippenpapier geplakt.
De enige digi was een freebie van Whimsy getekend door Crissy Armstrong en is als vanouds  ingekleurd met Promarkers en ook de witte gelpen is weer gebruikt. Dit is wel poging nummer 2 want de eerste zag er uit alsof de oven op 250 graden had gestaan en ik vergeten was de koek er uit te halen ........oeps!!!
Ik heb hem uitgestanst en een extra randje gegeven met de double stitch stans van Crealies, ik ben daar zo blij mee!!!
De hulst is een stans van Whimsy en achter de open stukjes heb ik hetzelfde rode cardstock als van het gestanste randje gebruikt.
Ipv de gebruikelijke rode bessen heb ik er een enig gingerbread-man-knoopje op gedaan, gekocht bij 't Scrapateljeetje nadat ik het bij Gerie had gezien, zo leuk!!

A warm welcome to Patty Sue my latest follower on Bloglovin!

Lieve groetjes,





Challenges:

Whimsy-88/anything goes holidays
Polkadoodles-49/traditional christmas
TCPL/christmas
Knutsels&Kadootjes/kerstbingo rood-groen-bruin
Withoutwords-december/feeling festive
LTSCB-67/its beginning to look a lot like Christmas
MerryMonday-183/candy canes
ILP-298/anything goes

35 opmerkingen:

Je@net zei

Super schattig kaartje, Irene. En dat knoopje...enig, maakt het helemaal af!
Ook hier lag een kaartje van jou in de bus. Bedankt! Herkende 'm meteen....het 'een beetje van Stella en een beetje van Irene' kaartje :o)

Dora zei

prachtige kaart!

Aartje zei

Hij is weer leuk Irene! Moest wel lachen om je verhaal van je te lang gebakken exemplaar.
Zie helemaal voor me hoe dat er uit gezien moet hebben.
Groeten, Aartje

Fabiola zei

super chou Irene, le coloriage est top, biz

Christa zei


Wat gaaf je gingerbread kaart, die mannetjes geweldig leuk ,xx Christa

Nancy Soetaert zei

Prachtig kaartje Irene!
héél mooi (perfect gebakken) plaatje, leuke papiertjes, toffe knoop op de supermooie hulstblaadjes... Supers!
groetjes, Nancy

Margot zei

Ahhh leuk!!!! Dat peperkoekknoopje maakt 'm compleet!

Scraptastisch zei

Whahaha te heet gebakken!!! je kan het altijd zo mooi vertellen! Jammer dat je er geen foto van heb gemaakt! En je ingekleurde digi lijkt wel een gekocht plaatje, zo mooi gekleurd!!! Je kaart is om te smullen en wat zijn die knoopjes leuk hè!! Kan ik er ook wel weer eens bij pakken! Je hebt jezelf verwend met de dubbel stitch...gaaf Irene! daar zal je plezier van hebben.
Liefs van Gerie

Ans Gilbert zei

Hoi Irene,
wat heb je de digi prachtig ingekleurd, super..en dat is nou helemaal niks voor mij.Het papier is erg mooi, het knoopje maakt het helemaal leuk en de stans van Crealies is echt zo mooi..
Het is een hele mooie kaart geworden..

groetjes,
Ans

wat een storm en regen hier bij ons..

GerJanne zei

Mooi Irene! Het gingerbreadmannetje is prachtig ingekleurd! En poging 2, valt mee toch? De knoopjes in helemaal leuk!
En de stans van Crealies, ja, die is geweldig! Daar ga je heel veel zeker aan beleven!
Het papier is mooi.
Groetjes,
GerJanne

Nelly zei

Superleuke bingo kerst kaart.
Bedankt voor je deelname aan de challenge van Knutsels&Kadootjes.

Groetjes Nelly (DT)

Blankina zei

Irene om op te eten , wat super gekleurd lijkt net echt!
Die knoopjes zijn enig je hebt ze ook bij mijn locale hobbywinkel.
Ah Crealies heeft nu ook dubbele stikrandjes?
Fijne zondag, liefs Blankina

Sabine zei

Oh wat een superschattig kaartje! De digi is al heel erg schattig maar het knoopje en die leuke hulstblaadjes maken hem helemaal compleet Liefs sabine

Creanita60.blogspot.nl zei

Weer een hele leuke kaart! En de knoopjes passen er precies bij!
En PAPIER! Het wil ook niet op! Haha succes met je goede voornemen!
Groetjes Anita

Crea Astrid zei

Wat een leuke kerstkaart en de digi is prachtig ingekleurd. Prachtige knoop heb je er ook op verwerkt.

Fijne zondag.

Groetjes, Astrid.

Wil Frutsel zei

Prachtige kaart met een schitterende ingekleurde digi. Wat een leuke gingerbreadpoppetjes heb je gebruikt Irene !!
xx Wilma

Neline zei

Prachtige kaart Irene, wat heb je de digi mooi ingekleurd zeg!
groetjes
Neline

Anoniem zei

Hihi lekker aangebakken gingerbread mannetjes :p Leuk zijn ze he?! Ik heb er een op het prachtige kerstmandje zitten die Gerie mij had gegeven :) De kerstkaart is super leuk Irene en .... hij is dit keer niet aangebakken LOL! Ik heb jouw super mooie kerstkaart ook ontvangen :) Dank je wel ik ben er heel blij mee!
Groetjes Chantal

Margo zei

Wat een prachitge kaart ! Je koek ziet er heerlijk uit, ik zou er zo in bijten !Bednakt voor je prachitge kaartje ! Dat was een fijne varrassing !
Groetjes
Margo

Unknown zei

Wat een super leuk kerstkaartje is dit. Het plaatjes is heerlijk kersterig en erg mooi ingekleurd. Mooi hoe je het randje erom geponst hebt. Die lieve knoopjes maken het het kaartje natuurlijk helemaal af.
Hier staat ook de boom. Geen kerstgroengeuren want ik heb een nepper ;-)

lieve groetjes, Joke

Amanda zei

Hi Irene, How cute is your card!! It is so sweet and I love those little gingerbread buttons. Just love it! Thank you for joining us at That Craft Place. Good Luck and hope to see you again next time.
Hugs Amanda

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een perfect gebakken kaartje Irene..LOL...wat leuk die gingerbread mannetjes in de hoofdrol. Die knoopjes zijn toch ook om op te vr...maar toch maar niet doen..hihi.
Dank je wel voor je lieve, leuke anders dan anders kerstkaart. Super..hij staat mooi te pronk hoor..
Lieve groetjes Miranda

Patty Sue 2 zei

Thanks for the warm welcome! I love your work and your coloring is fabulous. You asked about the songs...well I posted one card way back when and the song that I drew inspiration from then I did one more and the next card I didn't add a song....for some reason I had one comment after another asking where was my song. I have always thought the follower liked my songs better than my cards! LOL! I have been including a song in the post ever since.

Colinda zei

Mmmm je koek ziet er heerlijk uit, een lief kaartje!
Mijn kaartjes liggen nog te wachten, ben er nog niet aan toe gekomen om ze te schrijven en dan hoef ik niet eens te klussen bij mijn zoon :)
Mijn gekocht en nog niet gebruikt stapeltje begint een klein beetje te slinken, ben gelukkig niet de enige zo te lezen, hihihi.
Een goed begin van de week,
Colinda

Marleen zei

Geweldig Irene!!
Wat is dit een leuke kaart.
Je hebt er ook een gave foto van gemaakt met de koekjes ervoor, hihi.
Lieve groetjes, Marleen

Trijntje zei

Hoi Irene. Wat een leukerd. Inkleuren valt niet altijd mee.....Als dit Als dit te lang in de oven staat en het wordt te donker dan is het niet LEUK. Maar nu is je kaart prachtige leuke digi en erg leuk afgewerkt. Bedankt voor je kaart. Groeten Trijntje

ANJA 3D zei

Prachtige kaart, Irene. Mooi kleuren en wat een leuke stempel en heel mooi ingekleurd.
Groetjes, Anja

Bonnie zei

Congratulations, Irene! This adorable card was our winner at Merry Monday. If you'd like to be our Guest Designer next week, email me at bonklass(at)gmail(dot)com

Marjan zei

Haha, grappig... nou deze is precies goed ge bakken zo te zien! Echt een onwijs gaaf kaartje, lekker fris ook! Leuk die knoopjes erbij!

Sylvia zei

Hele mooie kaart,Irene.Gave gingerbread mannetjes.

Groetjes,Sylvia.

Wendy Fraser zei

Just adorable! I love gingerbread men and I love your card, thanks for joining us at I Love Promarkers xx

Unknown zei

This is so cute, love the gingerbread man, he's adorable. Thank you for joining us at I ♥ Promarkers this week and good luck xx

Unknown zei

Super cute card. I love gingerbread men and candy canes. So Christmassy! Thanks for entering the Tradtional Christmas challenge at Pilkadoodles, Jackie DT x

Julie Odil zei

This is adorable! Love that gingerbread man! Thanks for joining our traditional Christmas colors challenge at Polkadoodles. Julie, DT

Monique zei

Ik vind hem superleuk. Toch het papier maar vaker gebruiken.
Dank je wel voor je deelname bij K&K.
Lieve groetjes, Monique